شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۳:۴۸

تایوانی‌ها در آمریکا پتروشیمی می‌سازند

یک شرکت تایوانی در ایالت لوئیزیانا آمریکا برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی ۹ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

شرکت «اف‌.جی .ال‌.ای» از زیر مجموعه‌های شرکت فورموسا، مجوز نهایی ساخت یک مجتمع پتروشیمی به ارزش ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلون دلار در لوئیزیانا را دریافت کرد و به‌زودی ساخت آن را آغاز خواهد کرد.

«اف‌جی ال‌ای»، از زیرمجموعه‌های گروه شرکت تایوانی فورموسا فعال در صنعت پلاستیک، در ایمیلی اعلام کرد که این شرکت در حال تدارک و آماده‌سازی شرایط برای ساخت این مجتمع پتروشیمی در ایالت لویئزیانا آمریکاست.

براساس اسناد اجرای این پروژه از سازمان زیست محیطی ایات لوئیزیانا، این پروژه در دو مرحله تا سال ۲۰۲۹ ساخته می‌شود.

مرحله نخست که آغاز آن برای سال ۲۰۲۴ هدف‌گذاری شده است، شامل ساخت یک واحد اتان کراکر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، یک واحد تولید سالانه ۶۰۰ هزار تنی پروپان، یک واحد تولید پلی پروپیلن با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن، واحدهای تولید پلی اتیلن سبک و سنگین خطی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن و یک واحد تولید سالانه ۹۰۰ هزار تنی اتیلن گلیکول خواهد بود.

مرحله دوم ساخت این پروژه که قرار است تا سال ۲۰۲۹ ساخته شود شامل یک واحد تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی کراکر، واحدهای کرستالین پلی اتیلن (LLDPE) و کرستالین پلیمر (HDPE) با ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن و دومین واحد تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن اتیلن گلیکول خواهد بود.

اسناد مجوز ارائه شده به این شرکت تایوانی برای اجرای پروژه یاد شده در ایالت لوئزیانا آمریکا نشان می‌دهد که واحدهای یی‌جی مونواتیلن گلیکول، دی اتلن گلیکول و پلی اتین گلیوکول تولید می‌کنند.

m