شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۴:۳۴

دوگانه‌سوز شدن ۸۰ درصدی خودروهای عمومی در فارس

در راستای طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و با افزایش کارگاه‌های مجاز تبدیل سوخت، بیش از شش هزار و ۲۰۰ خودرو عمومی و مسافربر اینترنتی تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، فضل‌اله اکبری معاون فنی و عملیاتی این منطقه از استقبال مالکان خودروهای عمومی استان از طرح ملی دوگانه‌سوز کردن رایگان این خودروها خبر داد و گفت: تاکنون حدود هشت هزار خودروی عمومی تاکسی، وانت‌بار و تاکسی‌های اینترنتی که دارای شرایط بوده در این طرح ثبت‌نام و از این تعداد ۸۰ درصد دوگانه‌سوز و مابقی در حال انجام هستند.

اکبری با بیان اینکه تبدیل خودروهای عمومی وانت‌بار و تاکسی به دوگانه‌سوز، طبق مصوبه هیئت دولت به صورت کاملا رایگان و برای مسافربرهای اینترنتی و آژانس‌ها با پرداخت ۲۰ درصد هزینه صورت می‌گیرد، افزود: افزایش کارگاه‌های مجاز با هدف تسریع بخشیدن به فرایند دوگانه‌سوز کردن این خودروها، از اولویت‌های شرکت است.

وی با بیان این موضوع که طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی (تاکسی و وانت‌بارهای عمومی) یکی از اقدامات مهم و اساسی شرکت ملی پخش در راستای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و آلاینده در سبد سوخت خانوارها است، اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۱۳ کارگاه مجاز با رعایت استانداردهای لازم برای تبدیل سوخت خودروهای عمومی فعال و تاکنون تعداد ۶۲۰۰ خودرو تبدیل و مابقی در صف انتظار هستند.

معاون فنی و عملیاتی منطقه فارس میانگین متوسط روزانه گاز سی‌ان‌جی در استان را یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بیان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۱۳۰ باب جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان فعال و در حال سوخت‌رسانی به مردم شریف استان هستند.

این مقام مسئول توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی، افزایش کارگاه‌های تبدیل وضعیت، پایش و کنترل دوره‌ای بر نحوه گازسوز کردن خودروها توسط کارشناسان این شرکت را از جمله اقدامات شرکت در راستای توسعه صنعت سی‌ان‌جی در استان برشمرد و از متقاضیان درخواست کرد برای استفاده از ازاین تسهیلات به سامانه GCR.NIOPDC.IR مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

m