شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۴:۰۰

سهم ۲۵ درصدی سی‌ان‌جی در سبد سوخت بخش حمل‌ونقل منطقه همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از سهم ۲۵ درصدی سی‌ان‌جی در سبد سوخت بخش حمل‌ونقل سبک در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: مقایسه آمارهای میزان فروش سی‌ان‌جی با بنزین استان همدان، نشان‌دهنده سهم یک چهارمی سوخت پاک در سبد سوخت بوده و همدان در میان ۳۷ منطقه، رتبه ۱۷ کشور را داراست.
روستایی با اشاره به مصرف حدود ۵۷ میلیون مترمکعبی گاز طبیعی فشرده از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه سال‌جاری افزود: هر مترمکعب سی‌ان‌جی معادل ۰٫۹ لیتر بنزین بوده و با جایگزینی فرمول محاسبه، شاهد صرفه جویی ۵۲ میلیون لیتری در مصرف بنزین هستیم.
وی ادامه داد: قیاس آمار مصرف ۱۲۴ روز ابتدای امسال با سال ۹۹، افزایش ۱۰ درصدی مصرف سی‌ان‌جی را نشان می‌دهد که این امر ناشی از اجرای طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی، گرایش مصرف و توسعه مراكز ارائه خدمات سوخت‌رسانی است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پنج جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده‌ی در حال ساخت، از مرحله اخذ موافقت اصولی تا مراحل بالاتر پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و این شرکت از سرمایه گذاران در این بخش با هدف توسعه ارائه خدمات سوخت‌رسانی مطلوب به شهروندان استقبال می‌کند.
مدیر منطقه همدان تصریح کرد: در بهار ۱۴۰۰ به طور میانگین روزانه ۴۵۵ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در استان توزیع و مصرف شده، در حالی که این رقم در تیر ماه (میانگین روزانه) به ۴۷۰ هزار مترمکعب رسیده است.
روستایی ضمن اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سطح منطقه، اظهار داشت: در حال حاضر با تعطیلی دو جایگاه متعلق به شهرداری که درگیر اختلاف‌های حقوقی و مالی با شرکت گاز و شرکت بهره‌بردار هستند، ۱۰۰ درصد مابقی تجهیزات این جایگاه‌ها فعال و در مدار خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.این مقام مسئول یادآور شد: کارکرد کمپرسورهای جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان همدان ۹٫۳ ساعت در روز بوده و از متوسط ساعت کارکرد کل کشور (۸٫۶ ساعت در روز) بالاتر است.

m