شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۲:۴۷

افزایش ۱۳ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در استان کردستان

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: در شش ماهه نخست امسال مصرف سی‌ان‌جی در استان کردستان ۱۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، یدالله زندی در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در نیمه نخست امسال ۹۲ میلیون و ۴۵۸ هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در جایگاه‌های استان توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

زندی با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از آبان ماه سال ۹۸ و استقبال از مصرف این سوخت پاک افزود: اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی (تاکسی و وانت‌بارها) و ثابت ماندن قیمت آن (هر کیلوگرم ۶۵۶۸ ریال) از دیگر عوامل افزایش مصرف این سوخت پاک است.

او ضمن تاکید بر جایگزینی سی‌ان‌جی به جای بنزین به دلیل صرفه اقتصادی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اظهار کرد: با افزایش مصرف سی‌ان‌جی در نیمه اول امسال بیش از ۹۲ میلیون لیتر در مصرف بنزین استان صرفه‌جویی شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه کردستان ۵۲ جایگاه فعال سی‌ان‌جی دارد، تصریح کرد: کارشناسان فنی برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، وضعیت عملکرد و تجهیزات فنی این جایگاه‌ها را به صورت مستمر پایش می‌کنند.

گفتنی است، در حال حاضر با اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی،شش مرکز تبدیل خودرو‌های بنزینی به دوگانه‌سوز در سطح استان وجود دارد که سه مرکز آن در سنندج واقع شده و در قروه، بیجار و سقز نیز هر کدام یک کارگاه برای انجام این مهم فعالیت دارد.

m