شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۴:۴۷

اولویت‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام شد

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، متن ابلاغیه علیرضا دانشی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های بهره‌بردار تابع، مدیران و رؤسای واحدهای ستادی و کارکنان این شرکت به شرح زیر است:

«همان‌گونه که استحضار دارید، در برهه‌ای خاص از عمر صنعت نفت جنوب و مقطعی حساس از تاریخ کشور قرار داریم و وجود مشکلات متعدد و انباشته از یک‌سو و انتظارات بزرگ از این صنعت سترگ از سوی دیگر سبب شده است تا عهده‌داری هرگونه مسئولیت و عمل به هر نوع وظیفه‌ای، نیازمند همراهی، همدلی و همکاری مستمر تمامی عوامل و به‌کارگیری بهینه منابع، سرمایه‌ها و استعدادهای سازمان باشد.

بی‌تردید، توفیق در برون‌رفت از مشکلات و چالش‌های موجود، جز در سایه نگاه علمی و رویکرد کارشناسی با قید اساسی روحیه جهادی، اخلاص دینی و حمیت ملی میسر نخواهد شد. در این راستا، مدیریت جدید با استعانت از پروردگار بزرگ و تأسی از سیره نبی مکرم اسلام و ائمه هدی سلام‌الله علیهم اجمعین، جلب مشارکت، کسب مشورت و حرکت بر مبنای خرد جمعی را سرلوحه کار خویش قرار داده و تلاش خواهد کرد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انسانی، فنی و تخصصی موجود، مجموعه معظم مناطق نفت‌خیز جنوب را به جایگاه رفیع سرآمدی نزدیک‌تر سازد.

بخشی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این شرکت به‌عنوان میثاق همکاری و تشریک مساعی مدیریت و تمامی همکاران به شرح زیر است:

۱- تلاش همه‌جانبه برای دستیابی به حداکثر تولید صیانتی و پایدار از میدان‌های هیدروکربوری، از طریق ارائه ظرفیت‌های جدید تولیدی در میدان‌ها، تمرکز بر فعالیت‌های ازدیاد برداشت و رفع موانع تولید در بخش‌های مختلف و متعاقب آن تلاش برای ارتقای زنجیره ارزش در فعالیت‌های مرتبط با حوزه بالادستی.

۲- تأکید بر رعایت نظم و انضباط و اهتمام به اجرای دقیق مقررات اداری به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه فرهنگ ‌سازمانی صنعت نفت و تلاش برای نمایان ساختن ارزش‌های محوری کار، مجاهدت و تلاش هدفمند.

۳- توجه به شایسته‌سالاری و اعتلای جایگاه نیروی انسانی (اعم از رسمی و غیررسمی) به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه شرکت، تلاش برای رفع شائبه تبعیض و ناعدالتی و کوشش لازم برای مشارکت فراگیر کارکنان در تصمیم‌سازی‌ها.

۴- توجه به مسائل انگیزشی و هدفمند کردن مشوق‌های مادی و معنوی به‌منظور نگهداشت نیروی انسانی نخبه (به‌ویژه جوانان مستعد) و چاره‌اندیشی عقلایی برای جلوگیری از مهاجرت نیروهای کارآمد و اثرگذار.

۵- تلاش برای احیای حاکمیت شرکتی و نظام اختیارات متناسب با مسئولیت‌های محوله و تسهیل در اتخاذ تصمیم‌های مهم و اساسی مرتبط با تولید و توسعه در چارچوب اساسنامه شرکت.

۶- تأکید بر فسادستیزی، انضباط مالی و اداره امور شرکت براساس اصول بنگاه‌داری اقتصادی و برقراری تناسب منطقی میان هزینه‌ها و دستاوردها مطابق با اساسنامه شرکت.

۷- توجه به مقوله HSE به‌عنوان رکن اصلی تداوم تولید ایمن و پایدار در راستای صیانت از منابع مادی و معنوی شرکت و اهتمام به پیگیری طرح‌های مرتبط با محیط زیست به‌ویژه در بخش جمع‌آوری گازهای همراه.

۸- توجه به بازآرایی و بازنگری ساختار سازمانی با هدف چابک سازی سازمان و ایجاد انسجام و همگرایی بیشتر.

۹- تلاش برای حفظ سرآمدی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه توسعه میدان‌ها و سایر زمینه‌های تخصصی و علمی و برنامه‌ریزی اصولی برای ورود به حوزه صدور خدمات فنی مهندسی.

۱۰- اهتمام به مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی (CSR) تعامل با مردم و مسئولان استان‌های نفت‌خیز و نقش‌آفرینی منطقی در زمینه توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرها و مناطق پیرامونی همراه با اولویت‌بندی لازم و نگاهی عدالت محور.

مبنای واگذاری مسئولیت‌ها و انتصابات، تعهد، تخصص و احراز شرایط کافی برای پذیرش مسئولیت بوده و در ادامه مسیر، شرط اصلی تداوم همکاری، اطمینان از تحقق اهداف ترسیم‌شده و حصول به نتایج مورد نظر پس از پایش عملکرد مدیران خواهد بود.

m