شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۳:۱۴

ایمن‌سازی ۵۰ کیلومتر از خطوط نفت صادراتی نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از ایمن‌سازی ۵۰ کیلومتر از خطوط لوله نفت صادراتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی با حضور در میان نیروهای عملیاتی در حال تعمیر خط لوله ۲۴ اینچ صادراتی که در سخت‌ترین شرایط کاری در حال  انجام وظیفه هستند، اظهار کرد: دشمن در تلاش است با تحریم‌ها پیشرفت کشور را متوقف کند، اما کارکنان صنعت نفت با تلاش و کار جهادی به دستاوردهای بزرگی رسیدند.

وی با بیان اینکه کار سخت در اوج گرما و دوری از خانواده جهاد برای اعتلای کشور است، اظهار کرد: صنعت نفت به وجود شما افتخار می‌کند و نیروهای ستادی وظیفه دارند به‌گونه‌ای عمل کنند که شما بدون هیچ مشکلی مشغول کار و تلاش باشید.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران در تشریح عملیات ایمن‌سازی خط ۲۴ اینچ انتقال نفت صادراتی واحد بهره‌برداری گچساران ۴ به طول ۵۰ کیلومتر اظهار کرد: این خط در مناطق سخت‌گذر در حد فاصل واحد بهره‌برداری گچساران ۳ تا مجتمع سیاهمکان در ۷۰ نقطه دچار فرسودگی شده است و در شرایط ناایمن قرار دارد و با وجود ساخت و نصب فرستنده و گیرنده توپک در ابتدا و انتهای این خط لوله با انجام عملیات توپکرانی، نفت درون خط لوله تخلیه و عملیات ایمن‌سازی و تعمیر نقاط فرسوده در حال انجام است.

کمالی با قدردانی از کارکنان عملیاتی حاضر در منطقه گفت: اجرای این عملیات بر کاهش آلودگی زیست محیطی و تولید نفت در میدان نفتی گچساران تأثیر خواهد داشت.

m