شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۳:۲۴

دوگانه‌سوز شدن بیش از ۵ هزار خودرو عمومی در منطقه قم

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: پنج هزار و ۶۷۰ خودرو عمومی به سیستم دوگانه سوز تبدیل شدند و ۲۴۳ خودرو نیز در نوبت تبدیل هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، سید محمود طاهری با اشاره به استقبال شهروندان قمی از طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح تا تیرماه سال جاری بیش از سه هزار و ۹۰۰ خودروی عمومی به صورت رایگان دوگانه‌سوز شدند که این تعداد در حال حاضر به رشد قابل توجهی رسیده است.

وی با اشاره به تبلیغات و اطلاع‌رسانی مستمر پیرامون طرح ملی تبدیل رایگان خودروهای بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی، گفت: از ابتدای اجرای این طرح مالکان پنج هزار و ۹۱۳ خودرو ثبت‌نام کردند که خودرو بیش از ۹۵ درصد آنها دوگانه سوز شده و ۲۴۳ خودرو نیز در نوبت تبدیل هستند.

مدیر شرکت ملی پخش منطقه قم به دوگانه‌سوز کردن خودروهای مسافربر اینترنتی اشاره کرد و گفت: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت ماشین‌های پرمصرف و اعطای یارانه از ماه‌های قبل آغاز شده است و بر اساس آن حدود ۷۵ درصد از هزینه تبدیل، به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

طاهری اضافه کرد: به خودروهای مشمول این طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از طرح ارسال می‌شود و مالکان می‌توانند با مراجعه به سامانه GCR.NIOPDC.IR نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل، اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۴۰ جایگاه سی‌ان‌جی در استان قم، فعال است که با ظرفیت کلی عرضه ۵۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ساعت، در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند که با ارتقاء ظرفیت تجهیزات موجود در چهار جایگاه طی ماه‌های آینده، سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت، به ظرفیت موجود اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی از طریق چهار کارگاه مجاز در استان قم، در حال اجراست.

m