شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۰:۰۰

ونزوئلا به‌سوی توسعه صنعت گاز گام بر می‌دارد

وزیر نفت ونزوئلا از احتمال اعطای قراردادهای توسعه ذخایر گازی تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، پدرو تله‌چیا روز جمعه (۳۰ تیرماه) گفت: ونزوئلا انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی مجوزهایی را برای توسعه ذخایر بزرگ گاز طبیعی این کشور اعطا کند.

بیشتر ذخایر گاز ونزوئلا پس از دهه‌ها سرمایه‌گذاری ناکافی، تغییر قراردادها در سال های اخیر و تشدید تحریم‌های ایالات متحده آمریکا توسعه نیافته باقی مانده است، اما مقام‌های تازه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) تمایل دارند شرکت‌های خارجی را به سرمایه‌گذاری‌های جدید تشویق کنند.

تله‌چیا گفت: مذاکرات بین پدوسا و شرکت‌های خارجی از جمله انی ایتالیا، رپسول اسپانیا و ماروئل و پورم فرانسه با پیشرفت‌هایی روبه‌رو بوده است، اما هنوز برای بعضی از شرایط به‌منظور حصول توافق نهایی و اعطای مجوزها باید مذاکره کرد.

وی افزود: ما باید به یک صادرکننده گاز تبدیل شویم، از این رو در حال برداشتن گام‌های اولیه هستیم.

پس از مجوز ایالات متحده آمریکا در ژانویه برای ازسرگیری فعالیت شرکت‌های آمریکایی در صنعت نفت این کشور، ترینیداد و توباگو هم برای توسعه مشترک یک میدان گازی دریایی در نزدیکی مرز دریایی دو کشور مذاکراتی با ونزوئلا داشته است.

تولید نفت ونزوئلا در ماه ژوئیه به روزانه ۸۳۱ هزار بشکه رسیده است و انتظار دارد تا پایان سال به یک میلیون بشکه در روز برسد.

تله‌چیا گفت: ونزوئلا در نظر دارد تولید روزانه نفت خام خود را در سال ۲۰۲۴ میلادی به یک میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه برساند.

وی یادآور شد که قراردادهای پرداخت بدهی با چین بدون تغییر می‌ماند.

ونزوئلا در سال‌های اخیر با صدور نفت خام به چین بدهی خود را در قبال وام‌هایی که در سال‌های اخیر دریافت کرده، پرداخ

m