شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۷:۵۴

صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه چالوس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس از صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیون لیتری مصرف بنزین در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس، تورج امانی گفت: در دی ماه سال‌جاری، شش میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۷۸ کیلوگرم سی‌ان‌جی در سطح منطقه مصرف شد که تقریبا معادل ۱۱ درصد در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

امانی افزود: مصرف سی‌ان‌جی در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنج درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، تعداد خودروهایی که از جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه سوخت‌گیری کرده‌اند از ۱۵ هزار خودرو به ۲۷ هزار خودرو در روز افزایش یافت و هم اکنون جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه قابلیت سوخت‌رسانی به ۵۰ هزار خودرو در روز را دارند.

این مقام مسئول درباره دریافت گواهینامه سلامت نازل جایگاه‌های سی‌ان‌جی تصریح کرد: تمامی جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه گواهینامه سلامت و قبولی آزمون نازل را در سال جاری از اداره استاندارد دریافت کرده‌اند.

امانی خاطر نشان کرد: در تمامی جایگاههای سی‌ان‌جی منطقه حدود ۲۰۰ نازل فعال سی‌ان‌جی در شرایط ایمن و استاندارد آماده سوخت‌رسانی به خودروها هستند و همچنین با افتتاح دو کارگاه جدید در شهرستان‌های نوشهر و محمودآباد، تعداد مراکز تبدیل به سی‌ان‌جی مجاز غرب استان به پنج مرکز افزایش یافته است.

مدیر منطقه چالوس درباره تعداد خودروهای دوگانه‌سوز شده در سطح منطقه نیز اظهار کرد: تا کنون ۱۰ هزار و ۳۲۳ دستگاه خودرو در سطح استان به صورت رایگان دوگانه‌سوز شده و ۱۸۰ خودرو دیگر نیز در نوبت گاز سوز شدن قرار دارند.

m