شرکت آریا صنعت بیستون
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ساعت ۰۸:۲۲

مصرف سوخت سی‌ان‌جی در منطقه اصفهان ۷ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: میزان مصرف سوخت گاز طبیعی فشرده، در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ هفت درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، عبدالله گیتی‌‌منش گفت: استفاده از سی‌ان‌جی پس از اجرای طرح مدیریت سوخت و طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی در کشور و استان اصفهان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده در استان اصفهان در دو هفته نخست امسال و همزمان با تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش یافت.

گیتی‌منش با تأکید بر اینکه طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و تاکسی‌های اینترنتی با جدیت در استان اصفهان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار دستگاه خودرو در این طرح در استان به دوگانه‌سوز تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه استفاده از سوخت پاک سی‌ان‌جی در سراسر کشور به ویژه شهرهای پر جمعیت از جمله اصفهان مورد تأکید مسئولان و کارشناسان است، اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان اصفهان به منظور رشد استفاده از سوخت گاز طبیعی فشرده برای خودروهای سبک وجود دارد و از مردم می‌خواهیم که به سمت استفاده بیشتر از این سوخت حرکت کنند.

مدیر شرکت ملی پخش منطقه اصفهان درباره مصرف بنزین نیز گفت: مصرف سوخت بنزین در سال ۱۴۰۰ در این استان در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تغییرات میزان مصرف سوخت در دو سال اخیر به شرایط ناشی از دوران کرونا نیز بستگی داشت، خاطرنشان کرد: در کلانشهر اصفهان و تعدادی از شهرهای بزرگ استان به منظور کاهش آلودگی هوا و رعایت مسائل زیست محیطی، بنزین یورو۴ توزیع می‌شود.

گیتی‌منش افزایش توزیع بنزین یورو۴ را از سیاست‌های این شرکت خواند و تصریح کرد: در زمان حاضر نیز بیشترین میزان بنزین مصرفی در استان اصفهان، یورو۴ است.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ جایگاه سوخت بنزین خصوصی و ۱۶۴ جایگاه سی‌‌ان‌‌جی در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۳۵ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در شهر اصفهان واقع شده است.

طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شامل ون، تاکسی و وانت‌بارها به طور عملیاتی از سال ۱۳۹۹ آغاز شد. در ادامه این طرح مقرر شد خودروهای مسافربر شخصی و اینترنتی با استفاده از یارانه دولتی دوگانه‌سوز شوند و فقط ۲۵ درصد از هزینه تبدیل خودروها از سوی مالکان پرداخت می‌شود.

اعتبار مورد نیاز برای این‌کار از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع تامین خواهد شد که علاوه بر کمک به اقتصاد ملی، کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین افزایش فرصت صادرات را فراهم می‌کند.

m