شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۶:۳۱

آمریکای لاتین بازار مطلوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه انرژی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توانیم بازار خوبی در آمریکای لاتین برای صدور خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در حوزه انرژی داشته باشیم.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به کشورهای آمریکای لاتین اظهار کرد: می‌توانیم بازار خوبی در آمریکای لاتین برای صدور خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در بخش انرژی داشته باشیم، همچنین فعالیت شرکت‌های ما در خارج از کشور و پروژه‌یابی برای اجرای کار در حوزه سیاسی و تقویت این حوزه با توجه به ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین می‌تواند در منطقه آمریکا اثرگذار باشد و بر سیاست‌ها، اجرای راهبردها و تقویت حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی ما تأثیر بگذارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها، آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌دانند، از این رو سفر رئیس‌جمهوری به آمریکای لاتین بسیار مهم است و می‌تواند در موقعیت جمهوری اسلامی ایران و مناسبات تجاری و اقتصادی اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ایران به‌دنبال بازتعریف ارتباطات خود با کشورهای پیرامونی و دیگر کشورهای مستقل است و گام‌های جدی برای تقویت تعاملات سیاسی، تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها برداشته است به این دلیل شاهد توسعه روابط ایران با دیگر کشورها در دولت سیزدهم هستیم.

فیروزی اظهار کرد: ایران افزون بر صادرات نفت و محصولات پتروشیمی به منطقه آمریکای لاتین، ظرفیت پالایشگاه‌های ونزوئلا را احیا کرده است و تعمیر بعضی از آنها را نیز در دستور کار دارد که این رویکرد همان اعتبارآوری برای کشور است.

m