شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۳:۴۶

امکان توسعه همکاری‌های ایران و صربستان در حوزه‌های نفت و پتروشیمی فراهم است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پارلمان‌های صربستان و ایران باید فعالیت‌های اقتصادی میان دو کشور را تقویت کنند، گفت: روابط و همکاری‌های ایران و صربستان می‌تواند در صنایعی همچون نفت و پتروشیمی توسعه یابد.

ولادیمیر اورلیچ، رئیس مجلس صربستان که شامگاه شنبه (۳۱ تیرماه) در رأس هیئتی وارد تهران شده بود امروز (یکشنبه، یکم مردادماه) با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف با تأکید بر توسعه روابط پارلمانی که زمینه‌ای برای گسترش همکاری‌های دو دولت و دو ملت خواهد بود، اظهار کرد: فرصت‌های بسیاری میان دو کشور موجود است که می‌توان برای توسعه همکاری‌ها از آنها استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه پارلمان‌های صربستان و ایران باید فعالیت‌های اقتصادی میان دو کشور را تقویت کنند، افزود: هرچه روابط اقتصادی میان دو کشور توسعه یابد، امنیت و ثبات در دو منطقه خاورمیانه و بالکان بیش از پیش برقرار خواهد شد. این روابط می‌تواند از جمله در صنایع نفت و پتروشیمی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ثبات در منطقه بالکان تصریح کرد: منطقه ژئوپلیتیکی بالکان بسیار حائز اهمیت است که در این میان صربستان یکی از کشورهای محوری در این منطقه است.

ولادیمیر اورلیچ، رئیس مجلس صربستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از دعوت و میزبانی گرم جمهوری اسلامی ایران از وی و هیئت همراه، هدف از این سفر را توسعه روابط در همه زمینه‌ها عنوان کرد و گفت: مسئله انرژی در تمام نقاط دنیا بسیار مهم است. این موضوع همچنین با توجه به وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین مهم‌تر شده و آن را به بحرانی برای کشورهای اروپایی تبدیل کرده که تأثیر آن با نگاهی به نرخ انرژی و شرایط تأمین امنیت انرژی در کشورها قابل مشاهده است، از این رو دولت‌هایی که برای حل این بحران مصمم هستند باید راهکاری برای آن بیندیشند و در این زمینه دست دوستان خود را به گرمی بفشارند.

m