شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۲:۲۸

گازرسانی به نیروگاه‌ها بیش از مقدار تکلیفی به شرکت ملی گاز/ فعلاً گازوئیل سوزانده نمی‌شود

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد که اکنون روزانه به‌طور میانگین ۳۰۵ تا ۳۰۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های کشور تحویل می‌شود.

به‌گزارش ایسنا، محمدرضا جولایی در این باره توضیح داد: سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های کشور اکنون معادل ۳۱۵ تا ۳۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در روز است که به‌طور میانگین روزانه ۳۰۵ تا ۳۰۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل و مابقی از نفت کوره تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در مدت زمان مشابه پارسال ۲۹۰ میلیون مترمکعب در روز بود که این مقدار امسال حدود روزانه ۱۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته، از سویی تکلیف شرکت ملی گاز برای گازرسانی به نیروگاه‌ها ۲۷۰ میلیون مترمکعب در روز است، اما با توجه به توان تولید گاز در پالایشگاه‌های کشور، این مقدار افزایش یافته است.

طبق اعلام وزارت نفت، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که از ابتدای فصل گرمای امسال تاکنون با توجه به گازرسانی مطلوب، گازوئیل ذخیره‌شده برای مصرف نیروگاهی سوزانده نشده است.

به گفته جولایی، مصرف روزانه گاز طبیعی کل کشور هم‌اکنون روزانه ۷۴۰ میلیون مترمکعب و مصرف گاز خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده هم ۱۸۰ میلیون مترمکعب در روز است.

m