شرکت آریا صنعت بیستون
یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۲۲:۳۹

حق العمل جایگاه داران سوخت در سال جدید هنوز مشخص نشده است

دبیر انجمن صنفی جایگاه‌ها گفت: با گذشت گذشت حدود سه ماه از سال جایگاه داران به نرخ سال ۱۴۰۱ حق العمل دریافت می کنند.

آقای فرهاد چاغروند دبیر انجمن صنفی جایگاه‌ها گفت: جایگاه‌های سوخت به صورت شبانه روزی فعال هستند و مهمترین عامل ارتقای کیفیت خدمات در جایگاه‌ها واقعی سازی حق العمل و تعیین آن در ابتدای سال است. هم اکنون با گذشت حدود سه ماه از سال جایگاه داران به نرخ سال ۱۴۰۱ حق العمل دریافت می کنند.

چاغروند گفت: طی سالیان گذشته متاسفانه رویه اشتباهی برای تعیین کارمزد جایگاه‌ها جریان داشته و مبنای تعیین آن محاسبه سود و زیان یا بررسی هزینه‌های جایگاه نبود، اما خوشبختانه در چند سال اخیر رویکرد بهتری اتخاذ شده است که البته کافی نیست و تکمیل این رویکرد با واقعی سازی حق العمل خواهد بود.

او ادامه داد: زمان تعیین حق العمل نیز بسیار مهم است و مالکان جایگاه‌ها انتظار دارند از ابتدای هر سال نرخ جدید حق العمل خود را مشخص شده بببینند و دریافت کنند چراکه هزینه‌ها بر اساس نرخ‌های جدید است. بحث‌ها و جلسات تخصصی زیادی برای این مورد داشتیم و امیدواریم که در سال جدید هم تعیین حق العمل سریعا اتفاق بیوفتد و هم عدد واقعی باشد.

چاغروند گفت: درخواست رفع تبعیض بین حق العمل بنزین و گازوئیل را نیز مطرح کرده ایم و مستندات کافی در اختیار مسئولان قرار داده ایم تا ضمن اینکه حق العمل واقعی برای بنزین تعیین میشود در کنار آن حق العمل گازوییل همانند بنزین عادلانه باشد.

m