شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۵:۳۴

مسائل مربوط به توزیع گاز مایع در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

برخی مشکلات پیش‌آمده در توزیع گاز مایع در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان ذی‌ربط بررسی شد.

مصطفی نخعی در تشریح نشست روز یکشنبه (۲۸ خردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، اشاره و اظهار کرد: در این نشست برخی مشکلات پیش‌آمده در توزیع گاز مایع بررسی شد. اگرچه طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، توزیع گاز مایع برای خانوارهای فاقد شبکه گاز طبیعی باید از طریق سامانه توزیع الکترونیک صورت بگیرد، اما به‌دلیل ایجاد زیرساخت‌های لازم و با توجه به تنوع مصرفی این گاز، توزیع محدود آن مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: در این نشست علاوه‌ربر مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، رئیس انجمن توزیع‌کنندگان گاز مایع نیز پیشنهادهای خود را برای حل مشکل ارائه کرد، زیرا معتقدیم توزیع گاز مایع صرفاً از طریق سامانه سدف سوخت مشکلات متعددی برای متقاضان ایجاد کرده است، بنابراین باید با ورود کمیسیون و اقدام‌های بعدی دولت به‌ویژه در تدوین آیین‌نامه، شاهد کاهش مشکلات در حوزه توزیع گاز مایع باشیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به مشکلات پیش‌ روی انجمن توزیع‌کنندگان گاز مایع نیز اشاره و تصریح کرد: مسئولان این انجمن معتقد بودند سهمیه ماهانه‌ای که شرکت پالایش و پخش در اختیار آنها قرار می‌دهد کافی نیست و با توجه به الزام به توزیع الکترونیکی این سهمیه در قانون بودجه، مردم دچار مشکل شده‌اند، به همین دلیل درخواست افزایش سهمیه ماهانه خود را داشتند.

نخعی ادامه داد: طبق آمار شرکت ملی پالایش و پخش، صرفاً ۴۰ درصد گاز مایع از طریق سامانه توزیع الکترونیک گاز مایع (سدف) توزیع می‌شود و با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌های آن فراهم نشده و پیش‌بینی برای توزیع در میان دیگر مصارف نشده است، بنابراین ما راهکارهای مختلف را بررسی خواهیم کرد و نظر خود را به دولت ارائه می‌دهیم.

وی اظهار کرد: در نهایت مقرر شد کمیسیون انرژی با بررسی این پیشنهادها گزارش و پیشنهاد نهایی خود را در قالب یک گزارش به دولت ارائه دهد.

m